Изпращам препоръка към „Топлофикация“ да оптимизира информацията във фактурите така, че хората да са наясно какво плащат. Това каза пред „Тази сутрин“ омбудсманът Диана Ковачева.

Снимка: bTV

„Абсолютно объркващо е с разлики между окончателните съобщения към фактури и изравнителните сметки, които хората получават. Те не могат да разберат какво пише във фактурите. Абсолютно се нарушава Директивата за енергийна ефективност, в която се казва, че трябва да бъде ясно“, допълни тя.

Ковачева посочи, че в институцията на омбудсмана жалби за сметките си от „Топлофикация“ са подали десетки граждани.

„Те изобщо но могат да разберат какво трябва да платят. „Топлофикация“ не издава фактури на гражданите и това е един въпрос, който аз поставям към тях, защо те не предоставят фактури? „Топлофикация-Пловдив“, Плевен и Велико Търново дават фактури. Във фактурата има крайна сума – тотал, ясно е какво плащаш. Вчера с граждани, които искаха да си получат фактурите, се опитахме да поискаме от „Топлофикация“ издадени. Отказват да ги дадат с претекст, че не са юридически лица“, обясни тя.

Снимка: bTV

Ковачева показа и няколко сметки на граждани, които са подали олаквания, като в началото се посочва някаква огромна сума от на 1300 лв. със срок за плащане 14 септември, а на втора страница има друга сума – 400 лв.

Това е сумата, която трябва да се плати, но не е ясно защо на първа страница е голямата сума.

Националният омбудсман коментира и че има дялово разпределение за следващия сезон, което е като прогноза какво ще се потребява:

Хората обаче ги плащат сега, защото мислят, че трябва да ги платят на части тези суми, обясни Ковачева.

Тя ще присъства на изслушването на „Топлофикация – София“ в Комисията по енергетика днес, за да зададе въпросите на гражданите, както и защо при драстичното намаление на природния газ за отоплителния сезон върнатите суми са символични.

За да научите първи най-важното, изтеглете приложението на bTV Новините за Android и iOS!

Бъдете с нас и във Facebook и Instagram!