В навечерието на зимния сезон от Комисията за защита на потребителите (КЗП) разработват гореща телефонна линия и мобилно приложение за търговците.
Целта е да се повиши тяхната информираност, тъй като според Комисията голяма част от нелоялните търговски практики са именно в следствие на непознаване на закона.
КЗП припомни и задълженията на хотелиерите и работещите в туристическия бранш.
Сред тях е изискването местата за настаняване да отговарят на категоризацията. При нарушения санкцията е от 500 до 1000лева.
Ако липсва ценоразпис на видно място в лева, глобата е от 500 до 2000 лева, припомнят от КЗП.
И още – воденето на регистър за настанените туристи е задължително от 1 октомври, а при нарушение на това правило санкцията е от 500 до 5000 лева.
Най-честите оплаквания на потребителите са свързани именно с факта, че предлаганите стаи не отговарят на описаните условия.
“Много често къща за гости се рекламира като хотел, така туристът е въведен в заблуждение. Това се случва в интернет пространството. Заблуждават се и относно местоположението на хотела, ресторанти и места за развлечение в близост”, отбеляза Бранимира Недялкова от КЗП.
Препоръчват хотелите да водят регистър за рекламации от страна на потребителите.