В навечерието на зимния сезон от Комисията за защита на потребителите (КЗП) разработват гореща телефонна линия и мобилно приложение за търговците. 

Целта е да се повиши тяхната информираност, тъй като според Комисията голяма част от нелоялните търговски практики са именно в следствие на непознаване на закона. 

КЗП припомни и задълженията на хотелиерите и работещите в туристическия бранш.

Сред тях е изискването местата за настаняване да отговарят на категоризацията. При нарушения санкцията е от 500 до 1000лева. 

Ако липсва ценоразпис на видно място в лева, глобата е от 500 до 2000 лева, припомнят от КЗП.

И още – воденето на регистър за настанените туристи е задължително от 1 октомври, а при нарушение на това правило санкцията е от 500 до  5000 лева.

Най-честите оплаквания на потребителите са свързани именно с факта, че предлаганите стаи не отговарят на описаните условия. 

“Много често къща за гости се рекламира като хотел, така туристът е въведен в заблуждение. Това се случва в интернет пространството. Заблуждават се и относно местоположението на хотела, ресторанти и места за развлечение в близост”, отбеляза Бранимира Недялкова от КЗП. 

Препоръчват хотелите да водят регистър за рекламации от страна на потребителите.