Комисията за защита на потребителите (КЗП) разпространи съвети на експерти как туристи да постъпват при различни ситуации при ползването на туристически услуги през лятото.
От комисията изброяват най-често срещаните нарушения в хотели и курорти, като например защо е важно хотелът да бъде категоризиран. Категоризацията е в пряка връзка със съответствието на даден хотел с набор от критерии по отношение оборудването на стаите, прилежащите заведения и останалите допълнителни услуги.
Сред останалите най-често срещани неща, на които туристите трябва да обърнат внимание, са, че хотелиерът е длъжен да постави ценоразпис на рецепцията. Цените трябва да са в левове, ясно изписани и в еднакъв размер спрямо всички туристи. Тази информация следва да бъде предоставена както на български, така и на английски език.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Един СПА хотел може да се рекламира по този начин, само ако притежава сертифициран СПА център. Той трябва да разполага със закрит плувен басейн. Задължително е да има и водна секция с басейн за възстановително и релаксиращо въздействие, масажна или класическа вана. Можете да разчитате още на сауна и влажна високотемпературна секция, помещение за контрастни процедури и др.
Когато туристите са избрали хотел на база „ол инклузив”, той трябва да предлага поне минималния задължителен асортимент от храни и напитки в съответните часови пояси. По отношение на напитките, например, задължително трябва да има топли, безалкохолни, алкохол и коктейли. Храненията могат да бъдат в основния ресторант (обикновено закуска, обяд и вечеря), снекбар, лоби бар и/или пул бар.
Ако по някаква причина част от обещаните услуги бъдат отказани на турист, мястото за настаняване следва да има готовността да предостави всичко обещано. В противен случай туристът следва да поиска компенсация – други подходящи услуги или отбив от цената.
"Попадаме на случаи, в които обектът е категоризиран като семеен хотел или като къща за гости, а се рекламира като хотел. Това не е коректно, тъй като неслучайно наредбата въвежда различни видове обекти и степени на категоризация и съответните изисквания, за да може даден туристически обект да получи този вид и тази категория”, обяснява председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
По думите му все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в некатегоризирани обекти за разлика от минали години, когато това е било честа практика.