Комисията за защита на потребителите (КЗП) разпространи съвети на експерти как туристи да постъпват при различни ситуации при ползването на туристически услуги през лятото.
От комисията изброяват най-често срещаните нарушения в хотели и курорти, като например защо е важно хотелът да бъде категоризиран. Категоризацията е в пряка връзка със съответствието на даден хотел с набор от критерии по отношение оборудването на стаите, прилежащите заведения и останалите допълнителни услуги.
Сред останалите най-често срещани неща, на които туристите трябва да обърнат внимание, са, че хотелиерът е длъжен да постави ценоразпис на рецепцията. Цените трябва да са в левове, ясно изписани и в еднакъв размер спрямо всички туристи. Тази информация следва да бъде предоставена както на български, така и на английски език.
Един СПА хотел може да се рекламира по този начин, само ако притежава сертифициран СПА център. Той трябва да разполага със закрит плувен басейн. Задължително е да има и водна секция с басейн за възстановително и релаксиращо въздействие, масажна или класическа вана. Можете да разчитате още на сауна и влажна високотемпературна секция, помещение за контрастни процедури и др.
Когато туристите са избрали хотел на база „ол инклузив”, той трябва да предлага поне минималния задължителен асортимент от храни и напитки в съответните часови пояси. По отношение на напитките, например, задължително трябва да има топли, безалкохолни, алкохол и коктейли. Храненията могат да бъдат в основния ресторант (обикновено закуска, обяд и вечеря), снекбар, лоби бар и/или пул бар.
Ако по някаква причина част от обещаните услуги бъдат отказани на турист, мястото за настаняване следва да има готовността да предостави всичко обещано. В противен случай туристът следва да поиска компенсация – други подходящи услуги или отбив от цената.
"Попадаме на случаи, в които обектът е категоризиран като семеен хотел или като къща за гости, а се рекламира като хотел. Това не е коректно, тъй като неслучайно наредбата въвежда различни видове обекти и степени на категоризация и съответните изисквания, за да може даден туристически обект да получи този вид и тази категория”, обяснява председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
По думите му все по-рядко се среща предоставянето на туристическа услуга в некатегоризирани обекти за разлика от минали години, когато това е било честа практика.