Проектът на фаталния пътен участък на магистрала „Струма“, където загинаха 45 души, не е бил нито за магистрала, нито за скоростен път. Това обявиха от регионалното министерство след проверката им.
От регионалното министерство заявиха, е по неясни причини и с одобрението на много институции през 2013 година тук максималната скорост е била увеличена от 90 на 120 километра в час.
Според експертите скоростта трябва да бъде не по-висока от 90 километра в час заради виражите. Те ще направят предложение до МВР бързо това да бъде променено. Според регионалния министър не скоростта е причина за трагичния инцидент, ударът е станал с ниска скорост според нея.
От регионалното министерство в детайли разкриха изграждането на автомагистрала "Струма", започнало през 2002 година.
„Разрешението за строеж е нито да скоростен път, нито за магистрата, то е било за реконструкция,“ заяви Иван Шишков, зам.-министър на МРРБ.
През 2013 година, според експертите, неясно защо максималната скорост е увеличена от 90 на 120 километра в час.
„През 2013 г. се вдига. Не можем да заявим, че тази скорост е основната причина, но пътят не отговаря за такава скорост“, обясни регионалният министър Виолета Комитова.
Пътят няма и акт 16, но е в добро състояние, показва докладът.
„Пътната настилка е в състояние, като да е правена вчера, изключително добра, всичко останало е занемарено и зарязано“, каза арх. Влади Калинов.
Маркировката обаче не е подновена. Проверката е установила 6-месечно закъснение на фирмата изпълнител.
„Нямаме обяснение от фирмата защо пропусна хубавото време, за да направи маркировката там. Мантинелата е била според стандартите към онзи момент“, каза Ивайло Денчев, председател на АПИ.
Засега експертите не смятат, че има проблем с поставената там пътна отбивка. Въпреки това ще се направи одитен доклад и, ако той посочи проблем, тя ще бъде премахната.
Участъкът не е с концентрация на пътно-транспортни произшествия, подчертаха още експертите.