Междувременно пътни експерти поискаха частично да се върнат ограниченията за движението на камиони в почивните дни. Заради COVID кризата бяха въведени т. нар. "зелени коридори", а страната ни премахна ограниченията при трафика на камиони над 12 тона.

Досега всяко лято камионите над 12 тона бяха спирани в пиковите часове - в петък следобед и неделя вечер. Заради множеството задръствания по границите, тази година мярката отпадна.


„При транспортния коридор „Калотина - Капитан Андреево“ би могло да се помисли за някакви ограничителни мерки за тировете. Ограничителни часове. Все пак приоритет трябва да бъдат човешките животи“, заяви Владимир Тодоров - Асоциация на пострадалите и жертвите при катастрофи.

Превозвачите наблягат на контрола и заради това настояват да бъдат изградени комплексни паркинги, на които да бъдат проверявани шофьорите.

По данни на бранша, злополучният участък от „Тракия“, който отне 5 човешки живота, никога не е бил обект на ограничения.

– Ако беше валидна заповедта на АПИ - щеше ли да се стигне до това произшествие?

– Да, щеше да се стигне, защото този участък не е бил в обхвата на заповедта, каза Димитър Димитров, от Камарата на автомобилните превозвачи в България.

От Пътната агенция обясниха, че ограниченията за камионите могат да се върнат само с решение на Министерския съвет.

„Както е вярно, че олекотяването на трафика е полезен за пътната безопасност, така има и друга страна, че това се отразява негативно на браншовите организации“, коментира инж. Иван Долсев от АПИ.

Съветът е да тръгваме на път отпочинали и запасени с търпение.