Общо 16 са граничните ни пунктове с Румъния и Гърция. До 31 декември се очаква да приключи работата по пътя от гръцка страна до ГКПП „Рудозем-Ксанти“.

Ръст с около 15% на оборотите в транспортния сектор след влизането ни в Шенген, прогнозират от бранша.

Как още ще се отрази падането на границите в сектора?

Вече повече от 24 часа Николай Николов чака своя ред, за да влезе в Румъния. Разказва, че на опашката от камиони не ѝ се вижда края.

„Отказах се да чакам. Спах на самата бензиностанция. Днес сутринта стартирах в осем часа, не виждам някаква оправия дори и в Шенген да влезем“, казва той.

Докато Николай е скептичен, работодателят му Владимир Спасов е оптимист.

„Ако до момента едно пътуване до Германия е на един камион отнема четири дни, в това пътуване задължително се калкулира престой. На границата при Видин например около 15 часа“, заяви той.

Според него на годишна база оборотът на един камион, ще се вдигне с около 15 процента. И съответно за всички по веригата.

„Повече стоки ще превозим, по-бързо ще се превозват до големи пазари в Западна Европа, при този по-висок оборот ние ще внесем повече данък в държавата“, допълни директорът на транспортната компания.

Ефектът от падането на границите ни с Гърция ще се усети още от януари. Разчети на БАН показват приходи от над милиард и 600 милиона, заради Шенген.

Евродепутатът Андей Новаков, който е част транспортната комисия в Европейския парламент,  определя сметката като „консервативна“ и прави своя: 

„В нашата страна има 700 000 камиона с лиценз за международен транспорт, всеки от тях губи по 200 евро на ден, когато стои на границата. Това са по 14 милиона евро на ден, представете си за 365 дни“, уточнява той.

Прогнозата на Новаков - стоките ще пристигат по-бързо, транспортни компании ще печелят повече, ще се открият и повече работни места.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK