Повод за гордост. Млада учителка от Езиковата гимназия във Велико Търново премина обучение в Европейската организация за ядрени изследвания - ЦЕРН. Голямата ѝ мечта - да вдъхнови повече от учениците си да учат физика.

Снимка: bTV

Пламена Василева от малка се интересува от философия и големите въпроси за живота. Години наред търси отговори на загадката как е устроена Вселената, какви физични закони и взаимовръзки действат в нея и как е възникнал животът на Земята.

„Ницше, Шопенхауер, Кант естествено, немска класическа философия, търсейки отговори на философски въпроси отговорите, достигнах до природните науки. И реших да се насоча именно към природните науки. И едно естествено развитие беше и посещението ми в ЦЕРН, тъй като там се правят фундаментални опити, които търсят отговор на философските въпроси“, казва Пламена Василева, учител по природни науки.

Така Пламена Василева се специализира и вече 7 години преподава природни науки на учениците в Езиковата гимназия в старата столица. Сега заедно отиват до централата на ЦЕРН в Женева.

Снимка: bTV

„Успяхме да посетим всички експерименти, тъй като бяха отворени. Имахме лабораторно упражнение. Учените там работят усилено, дори и български докторанти има, които изследват частиците, интересното е, че освен големият адронен колайдер, има и други ускорители. Тези частици могат да бъдат ускорявани, те могат да бъдат и забавяни, за да се изследват. Успяхме да посетим и експеримента, в който се синтезира и антиматерия, видяхме и капан за антиматерия, който работеше на принципа на магнитното поле, за да може да се задържа антиматерията“, обясни Пламена Василева.

„ЦЕРН се занимава основно с фундаментални изследвания, които нямаме представа как да ги използваме практично или в нашето ежедневие. В последствие се откриват и техните приложения“, добави тя.

Пламена Василева е убедена, че науката трябва да се развива само в полза на човечеството, а научните открития да не се използват за разруха и унищожение.

„Човечеството се развива с много бързи темпове, въпросът вече е етично и морално как ще използваме тези познания, които имаме. Аз съм сигурна, че всеки един учен, който е посветил живота си на науката, неговата идея е била за помощ на обществото, но не и да навреди на обществото, тоест всяко едно откритие е коствало целият живот на един учен и той не би го направил, за да навреди на човечеството“, смята Пламена.

Освен на знания за биология и химия, тя се опитва да научи своите ученици на екипна работа, защото е убедена, че успехите и постиженията винаги се постигат от екип.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK