Държавата предприема нови действия за по-малко бюрокрация и повече контрол на служителите на "Автомобилна администрация" и на нарушителите.

Пунктовете за технически преглед ще се свързват със системата на МВР за обмяна на данни за проверяваното превозно средство. Служителите на ДАИ пък ще имат таблети, принтери и ПОС терминали за бърз контрол. Проектът е на стойност 990 000 лева.

"Софтуерът ще позволява чрез заснемане на превозните средства да се проверява дали те са в риск и софтуерът да определи дали да бъдат спирани, за да няма избирателност при проверките”, обясни Бойко Рановски, директор на ИА "Автомобилна администрация".

Все още текат преговори с АПИ.

"В момента те искат от шофьора да предостави съответно свидетелството. Даже звънят в областния отдел, за да извършат справки дали МПС-то има преглед. Всичко това ще се извършва с въвеждането на данните на превозното средство, няма да се чака”, каза още Рановски.

Цялата дейност на служителите, които извършват контрол, ще бъде електронна и в реално време.

"При установяване на нарушение служителят ще издаде акта електронно през таблета. Ще бъде разпечатан на съответния принтер, с който колата ще бъде оборудвана. Колите ще имат и ПОС терминали, така че нарушителите да платят веднага наложената санкция”, поясни Бойко Рановски.

Изпитите

При представяне на лична карта за теоретичен изпит данните от личната карта ще се сравняват с тези, съхранявани в системата на МВР. Ако има разминаване между снимката от личната карта и данните от МВР, лицето няма да бъде допуснато на изпит.

Техническите прегледи

При въвеждане на три показателя – регистрационен номер, ЕГН или булстат на собственика, марка и модел на автомобила, останалите данни се връщат от системата на МВР.

„Най-голямата злоупотреба е смяната на две цифри в ЕГН-то, за да попадне проверката на друг собственик, който не дължи данъци. Това повече няма да се случва, тъй като данните ще идват от МВР и ако е сменен собственикът, прегледът няма да може да продължи”, обясни Бойко Рановски.