Във всяка патрулка ще има ПОС терминал. Предложението беше гласувано на първо четене в парламента с идеята, че така държавата ще събере десетки милиони левове от неплатени глоби.
Не всички санкции обаче ще могат да се плащат на пътя.
Ако ви глобят на пътя и нямате пари ще имате два часа, за да идете до банка и да изтеглите, а ако нямате карта, парите може да преведете с пощенски запис.
Само пожелателно е да се плаща веднага, защото ако бъде наложена санкция по дадено решение в момента, има срок, който може да бъде обжалван, абясни Пламен Христов – вносител на закона.
На пътя ще се плащат само влезлите сила актове и глобите, за които не се отнемат контролни точки. А пред bTV полицаи коментираха, че не одобряват идеята, защото тя ще ги приеме в счетодовители. Някои експерти също са скептични.
„При всички случаи ще ги натовари, защото тяхната роля на пътя е да създават някаква организация, да контролират движението, а не да бъдат едни подвижни касички и вероятно в това се състои техният отпор”, твърди Малена Бондаренко от СБА.
Шофьорите също са раздвоени.
„Спестява доста време. Иначе трябва да се редим по опашки, виждате колко се чака и какви са опашките", отбеляза Васил Недялков – шофьор.
Друг шофьор – Николай Иванов, обаче не е съгласен. „Корупцията ще стане по-голяма. Ако съм аз и ако глобата ми е 50 лева, ще дам на милиционера 20 лева, той ще си ги сложи в джоба и готово”, обяснява той.
Другият проблем е, че парите от актове, фишове и честитки за скорост, влизат в две различни банкови сметки. Което значи, че във всяка патрулка би трябвало да се сложат по два ПОС терминала.