Държавата губи по 5 млн.лв. на ден, заради незаконни маршрутки, които пътуват до дестинации из цяла Европа. Изчислението е на Съюза на автомобилните превозвачи, от който информирали премиера Бойко Борисов за проблемите в сектора.
Много хора от провинцията тръгнали на гурбет в чужбина рядко използват международен автобус, а разчитат на широко разпространените незаконни микробуси, които за същите пари ги превозват от врата до врата. Чак когато се стигне до инцидент като вчерашния в Австрия, става ясно, че пътниците без билет са преминали половин Европа без знанието на никои от институциите у нас.
Катастрофиралия в понеделник микробус е регистриран в началото на годината и досега никога не е проверяван на пътя, според МВР.
Феим, за когото има съмнение, че е собственик на катастрофиралия микробус заявява пред кореспондент на bTV, че „точно тоя микробус не е моя”. Отказва да коментира дали има бизнес с превоз на пътници за Европа.
Заради пропуски в закона институциите – полицията и автомобилната администрация, си прехвърлят отговорността кои е трябвало да провери катастрофиралия микробус.
Ако е до 8 места микробуса ДАИ не можели да го спрат, а пък от КАТ препращат проверките към ДАИ.
Докато двете служби спорят, нелегалният бизнес процъфтява.
Маршрутките пътуват до всяка точка в Европа, а офертите заливат интернет. Курс до Германия струва 100 евро – по-евтино от автобусния билет до същата дестинация.
Ако тези превозвачи попаднат в полезрението на автомобилната инспекция, ги грози санкция и спиране от движение. От началото на година досега 17 микробуси са със свалени предни регистрационни табели. Нито един от тях не е от Кърджали, за разлика от катастрофиралия вчера микробус.