Държавата губи по 5 млн.лв. на ден, заради незаконни маршрутки, които пътуват до дестинации из цяла Европа. Изчислението е на Съюза на автомобилните превозвачи, от който информирали премиера Бойко Борисов за проблемите в сектора.

Много хора от провинцията тръгнали на гурбет в чужбина рядко използват международен автобус, а разчитат на широко разпространените незаконни микробуси, които за същите пари ги превозват от  врата до врата. Чак когато се стигне до инцидент като вчерашния в Австрия, става ясно, че пътниците без билет са преминали половин Европа без знанието на никои от институциите у нас.

Катастрофиралия в понеделник микробус е регистриран в началото на годината и досега никога не е проверяван на пътя,  според МВР. 

Снимка: btvnovinite.bg

Феим, за когото има съмнение, че е собственик на катастрофиралия микробус заявява пред кореспондент на bTV, че „точно тоя микробус не е моя”. Отказва да коментира дали има бизнес с превоз на пътници за Европа.

Заради пропуски в закона институциите – полицията и автомобилната администрация, си прехвърлят отговорността кои е трябвало да провери катастрофиралия микробус.

Ако е до 8  места микробуса ДАИ не можели да го спрат, а  пък от КАТ препращат проверките към ДАИ.

Докато двете служби спорят, нелегалният бизнес процъфтява.

Снимка: btvnovinite.bg

Маршрутките пътуват до всяка точка в Европа, а офертите заливат интернет. Курс до Германия струва 100 евро – по-евтино от автобусния билет до същата дестинация.

Ако тези превозвачи попаднат в полезрението на автомобилната инспекция, ги грози санкция и спиране от движение. От  началото на година досега 17 микробуси са със свалени предни регистрационни табели. Нито един от тях не е от Кърджали, за разлика от катастрофиралия вчера микробус.