По обяд беше пуснато движението без ограничения в тунел „Витиня“ на автомагистрала „Хемус“. Ремонтът на тръбата продължи 2 години и половина. Стойността на ремонта за лявата тръба на тунел „Витиня“ е 47 млн. лв. Тя е укрепена със 72 км анкери - вече е суха и безопасна, казаха за bTV от Агенция „Пътна инфраструктура“.

Краят на ремонта е дългоочакван от всички шофьори, защото създаваше километрични задръствания почти всеки ден.

Снимка: АПИ

Ремонтираната тръба за София е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват по-висока безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент.

В съоръжението са монтирани и 14 реверсивни вентилатора. Тръбата е с енергоефективно LED осветление, монтирани са 375 осветителни тела.

Членът на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ заяви за bTV, че най-сложна за изпълнение е била конструктивната дейност по ремонта в тунла. Целта е била да се осигури пълна безопасност за шофьорите при преминаване през тръбата.

Снимка: btvnovinite.bg

„Витиня“ е най-дългият автомобилен тунел в България - 1195 метра. Строителството му започва през 1974 г. В експлоатация е от 1984 г. и досега не е извършван подобен ремонт.

През 2017 г. след инспекция на тръбата за София беше установено, че тя не отговаря на изискванията и за да се гарантира безопасността на пътуващите, бяха изпълнени частични ремонтно-възстановителни дейности.

Проучванията показаха, че необходимият ремонт ще е по-сложен и ще отнеме повече време от първоначално предвиденото. Установени са кухини както между първичната и вторичната облицовки, така и между първичната облицовка и планината. Причините за наличието им са комплексни.