„Пътните условия в България не отговарят на минималните изисквания за сигурност и безопасност“, категоричен е Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
По думите му най-голям проблем е хоризонталната маркировка, която на 50% в страната или липсва, или не отговаря на изискванията за светлоотразителност.
Според Милчев е погрешно да се разследва катастрофата само в направленията човека грешка и техническа неизправност, тъй като така се отменя версията за състоянието на пътя.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
„Основната причина вероятно ще бъде човешката грешка. Въпросът е, че когато имаме толкова много дефицити – и маркировката, и бордюра“, каза Милчев.
По думите му МВР води едва 52 места в страната ни като концентрация на ПТП-та, а Институтът по пътна безопасност е установил над 1500 опасни места.
На кадрите от катастрофата се вижда, че скъсаната мантинела вече се изрязва и се премахва. „Това означава, че независимото разследване ще бъде изключително затруднено“, смята Милчев.
Той каза също, че у нас е единственото място в ЕС с толкова висока скорост по магистралите и в същото време – с най-лошите пътища.
Според проф. Георги Рачев, който има туристическа агенция, средната скорост на автобуса е била доста висока, за да стигне до това място по това време на деня, пътувайки от Истанбул. „Не вярвам да е имало лед, мокро е, влажно е, но доколкото видях на нощните снимки, не е намалена видимостта“, каза Рачев.