България предвижда да инвестира 1 милиард и 400 милиона евро в жп транспорт. Финансирането е по европрограми, от бюджета и по Плана за възстановяване. Някои от фирмите изпълнители са едни от най-големите чешки компании.
Най-масовите електрически локомотиви в българските железници са произведени в бившата Чехословакия. България разполага със 120, но планира да купи нови локомотиви и 130 пътнически вагона. На гара Зимница пилотно се внедряват интелигенти системи за управление на влаковете.
„По жп линия Пловдив-Бургас имаме 293 км, по които ще внедряваме система за управление на влаковото движение. Посредством тези системи ще можем да намалим закъснения и инциденти“, каза инж. Мария Генова, и.д. зам.-генерален директор на ДП НКЖИ.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Метрото планира да купи нови 16 влака за първите три линии. Плановете са през 2026 подземните железници да са дълги 61 км., а пътниците в метрото от сегашните около 140 млн. годишно да нараснат до 200 млн.
Домакин на двустранните срещи е посолството на Чешката република в София.
„Новата технология, която развиват в Чехия за водородни трамваи , както се развива техниката за водородни автобуси, така има възможност и за използване на тази технология в други видове транспорт“, каза Петър Вавра, заместник-посланик на Чешката република.
„Ако погледнем към числата, в чешките железници, транспорт и в индустрията работят повече от 21 000 души, а годишният оборот в сектора надхвърля 5 милиарда евро“, каза Мария Вопаленска, ген. директор на Асоциацията на чешката железопътна индустрия.
60% от произведеното в жп и транспортната индустрия на Чехия се изнася към пазари в Европа, но и в Китай, Турция, Индия и Русия.