От днес започва изграждането на най-дългия двутръбен железопътен тунел, строен досега у нас и на Балканите, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров.
Той даде старт на строителните дейности по проект за модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Вакарел.
Обектът е част от основната жп магистрала по направление Изток – Запад и e от изключително важният за България и съседните страни европейски коридор номер 8 и преминаващата TEN-T мрежа у нас.
Трасето е с дължина 20 км и е част от проекта „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“. В реконструкцията на 20-километровата отсечка ще бъдат инвестирани 498 млн. лв.
Дейностите включват изграждането на 7-километров двутръбен тунел. Проектните скорости за пътническите превози са 160 км/ч, а за товарните 120 км/ч.
„Техническите и експлоатационните предизвикателства пред строителя са изключително големи, тъй като този лот е най-трудният от целия участък“ добави министърът.
Министър Георги Тодоров изрази впечатление от осигурените условията за работниците и инженерния състав в изграденото селище за тази цел, където се вижда струпване на техника и изградени временни пътища.