„Краткосрочните мерки за туризма са много спешни – запазването на ставката от 9% ДДС. Мярката "60/40" да продължи да се прилага и да бъде модифицирана при доказан спад на оборота от 20% спрямо 2019 г. Кредитите, които бяха анонсирани за туристическия бизнес, е хубаво да преминат към грантове. Видяхме, че тези кредити, обезпечени от държавата, са мярка, която не се получава“.
Това заяви председателят на Българската асоциация на заведенията и ротационен председател на Конфедерацията на туристическия бизнес в България Ричард Алибегов на пресконференция за трудностите, пред които е изправен сектора.
„Открити сме за ваксинационната кампания. Ако нивата на ваксинация останат същите, то ние ще имаме един изключително тежък и негативен летен сезон. Вероятно външните оператори ще откажат да работят в България", посочи той.
"Трябва да се приемат наистина резки и доброволни мерки. Информираността по отношение на ваксините трябва да се повиши. До началото на лятото трябва да вдигнем процента на ваксинираните до минимум 50-60% от населението“, каза Алибегов.
„За нас това без съмнение е първата правилна стъпка. Готови сме също така да участваме в една проактивна, смислена и усмихната кампания за ваксинация. Туристическата индустрия би могла да предостави ваучери, които да се ползват в ресторанти, в хотели“, заяви от своя страна изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова.
По думите на Алибегов при действие на зеления сертификат той трябва да важи за всички български граждани, съответно за всички публични дейности и услуги.
Той призова „да се предприемат действия за изчистване на негативните практики с дружества за колективно събиране на отчисления за авторски права, като „Музикаутор“ и „Профон“.