Вторият пилот съзнателно е насочил самолета на Germanwings към земята, което е довело до разбиването му във френските Алпи и смъртта на 150 души, съобщи на специална пресконференция френският прокурор Брис Робен. По думите му най-вероятната версия е той умишлено да е искал да разруши самолета.
Вторият пилот е бил жив при това рязко спускане. От френската прокуратура обявиха, че той се казва Андреас Лубиц и е на 28 години. Не е имал криминално досие и няма информация да е членувал към терористична група.
Германският министър на вътрешните работи Томас де Мезиер потвърди, че германските служби нямат информация Лубиц да е член или да има връзка с терористична организация.
Според прокуратурата в Марсилия не може да се говори за терористичен акт, но отказва да използва термина самоубийство.
Френската прокуратура потвърди информацията, че Лубиц е останал да управлява самолета сам, тъй като капитанът е бил извън кабината, без да може да влезе в нея.
Пилотът, който е германски гражданин, е заключил капитана извън кокпита и е отказал да отвори вратата, след което е натиснал бутон, който е изпратил летателния апарат към сигурно разрушение, обясниха френските власти.
Когато капитанът е правил опитите да влезе, в кабината е била пълна тишина, става ясно от записите на „черната кутия”, обясни Робен.
„Чуваме пилотът да моли помощника си да поеме контрола над самолета и след това чуваме по едно и също време седалката да се отдръпва назад и звука от затваряне на вратата”, каза още прокурорът.
„В този момент помощник пилотът е управлявал самолета сам. Докато е бил сам, той е натиснал бутоните на наблюдаващата система на полета, за да може да задейства спускането на самолета”, допълни той. По думите му действията върху уредите за височина могат да бъдат само умишлени.
На записа от черната кутия в последствие се чуват писъци на пътници, след като екипажът започва опитите да разбие вратата.
По-рано днес New York Times съобщи, позовавайки се на източници от разследването, че пилотът на разбилия се самолет е бил извън кабината по време на катастрофата и не е могъл да влезе в нея. Превозвачът Germanwings засега се въздържа от коментар, но уточни, че вторият пилот е имал 630 летателни часа.