От Germanwings потвърдиха за bTV, че последният генерален технически преглед на самолета, който се разби във Френските Алпи, е направен през лятото на 2013 г.
Прегледът е направен в Lufthasa Technik – дъщерна компания на Луфтханза и лидер в поддръжката на въздухоплавателни средства. Според различни източници този преглед е извършен в клона на „Луфтханза Техник” в София. От Germanwings нито потвърдиха, нито отрекоха тази информация.
Конкретният самолет е в експлоатация от 1991 година.
Една от най-големите въпросителни е бързата загуба на височина от самолета. Машината се изкачва на 9 хиляди метра височина. Следва снижаване в продължение на цели 10 минути.
Експерти коментират, че това „контролирано снижаване”. Остава въпросът защо през това време пилотът не съобщава за авария.
12-минутната тишина е най-голямата загадка пред разследващите. За времето, през което самолетът се снижава, няма никакво съобщение от пилота.
Инж. Англел Борис е разследвал десетки самолетни катастрофи подобни на последната, която почерни стотици семейства.
„Той не се обажда нито на земята, нито пък взима адекватни действия за хоризонтиране на самолета”, обяснява експертът.
Версията за терористичен атентат изглежда най-малко вероятна към момента, защото капитанът би сигнализирал.
„Или ако има нападения на външен човек, той прещраква тук и никой не може да разбере какво натиска, а това не е направено”, казва инж. Борисов.
Информацията от радарите говори за контролирано снижаване, но липсата на сигнал за технически проблем все още озадачава разследващите.
Това е алогично и в момента всички разследващи се насочват към това. Ако е имало технически проблем, защо не е докладвано.
Какво точно се е случило в пилотската кабина минути преди нещастния инцидент. Отговорът на този въпрос е в черната кутия, която вече е при разследващите.