Зрителите са избрали bTV в изборния ден

Мащабното отразяване на предсрочния вот продължи повече от 18 часа

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  15:50 ч. 03.10.2022 г.

Нюзрумът на bTV традиционно по обективен и мащабен начин отрази предсрочните парламентарни избори с над 18 часа телевизионен ефир от три телевизионни студия в 360-градусовото студио на bTV Новините, една специална изборна арена с публика на живо, за пръв път в български ефир студио в сградата на Народното събрание и специално дигитално студио. Резултатите на пипълметричната агенция ГАРБ за 2 октомври показват, че зрителите са избрали изборните студиа на bTV през целия ден и вечер. В основата на мащабната журналистическа концепция е проследяване на най-важното от деня на вота в цялата страна, включвания от международните кореспонденти и специални пратеници с актуална информация за гласуването в чужбина, ексклузивни гости, които коментираха с водещите, разследвания от цялата страна, последно поколение добавена реалност и за пръв път – резултатите оживяха в сградата на Парламента, а през цялото време репортерите на bTV продължаваха да следят за нередности и да информират обществото за случващото се.

Снимка: Евгений Милов

Изборните предавания бяха разделени в три сегмента пред целия ден, като всеки от тях бе предпочетен от телевизионната аудитория пред програмата на конкурентните телевизии.

Маратонът в деня на вота по bTV „Новите избори 2022: Какво следва?“ започна в 7 сутринта със старта на изборния ден. Водещите Мария Цънцарова и Виктория Петрова до 12 часа проследиха най-актуалното, интересното и важното от деня по обективен и атрактивен начин и при най-високите журналистически стандарти.

Снимка: Ладислав Цветков

Общо 26.2% от гледащите телевизия от всички възрастови групи в този часови диапазон са избрали предаването на bTV:

Актуална информация от изборните секции, журналистически разследвания и данни за избирателната активност от ЦИК зрителите научаваха от сутрешните новини на всеки час от 7 до 12 ч. с Мария Ванкова и в разширената обедна емисия с Виктория Готева и Ивайло Везенков.

В следобедните часове от 14 ч. до 16 ч. в изборното студио бе с водещи Веселина Петракиева и Росен Цветков. Гости им бяха топ анализатори и социолози, ключови политически фигури, обичани артисти и лица от ефира на bTV. Общо 23.2% от телевизионните зрители са избрали програмата на bTV, като абсолютна бройка зрителите се увеличават от 256 хиляди в сутрешния слот на 321 хиляди в ранния следобед.

Социолози, политолози, журналисти, политици, историци и експерти по комуникация първи коментираха първите данни за изборната активност, възможните коалиции и решения в специалното изборно студио на bTV, което започна в 16 ч. Водещите Антон Хекимян, Светослав Иванов и Златимир Йочев поставиха фокус на анализите на експертите за икономиката във време на растяща инфлация, скок на цените и идваща трудна зима. Мария Цънцарова посреща гости на предизборната арена, където репортерът Румен Скрински разговаряше с публиката на живо. С помощта на иновативни триизмерни графики Лиляна Боянова и Иван Георгиев представиха първите резултати от гласуването по данни на независимите социологически агенции „Маркет линкс” и „Алфа Рисърч“. Двамата представиха парламентарен калкулатор за възможните математически коалиции. Следобедният сегмент е предпочетен от 25.4% от гледащите телевизия, като общо 423,9 хиляди са избрали програмата на bTV, сравнено с 298.4 избрали конкурентните предавания:

Централната емисия на bTV новините от 19 ч. с водещ Юксел Кадриев от новинарското студио и Виктория Петрова от изнесеното студио в Парламента привлече 28.7% от зрителите.

Първи резултати научиха зрителите на bTV от специалното студио с водещ Виктория Петрова в Парламента в края на изборния ден. Над 737 хиляди души са избрали bTV в 20 ч., което е 32.11% от всички гледащи, сравнено с 23.17% за конкурентната Нова телевизия, предпочетена от 532.27 зрители в този момент. За първи път в сърцето на парламентаризма зрителите видяха процентното разпределение на партийните резултати с помощта на добавена реалност.

Снимка: Ладислав Цветков

Изборното предаване от всички студиа продължи до 01.00 ч., като 22.4 % от зрителите са гледали предаването, което е средно 420 хиляди човека за над 5-часовото предаване.

Освен да следят всичко случващо се през изборния ден в ефира, на сайтовете на bTV, bTVnovinite.bg и bTV Radio, гражданите имаха възможност да се включат в новинарския поток като подават сигнали в новото приложение „Аз, Репортерът”.

Специалната секция „Новите избори 2022: Какво следва?“ на btvnovinte.bg събра на едно място всичко най-важно в реално време, като отбеляза скок на посещенията в сайта с 64% спрямо средните резултатите за последните четири недели.

Снимка: Евгений Милов

В деня на вота с 31% повече потребители са потърсили информация на новинарския сайт на медията в сравнение с предишните недели. За първи път телевизията предложи и съдържание специално за онлайн потребителите – уеб отделът на bTV Новините представи ексклузивни интервюта и кадри от кухнята на изборния ден.

Всичко за 18-часовия ефир и емоциите зад кадър може да видите ТУК.

БТВ Медиа Груп" ЕАД използва бисквитки и подобни технологии, включително и бисквитки на/от трети страни. Можете да продължите да ползвате нашия уебсайт без да променяте настройките си, получавайки всички бисквитки, които сайтът използва, или можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време. В нашата Политика относно бисквитките ("cookies") можете да ще научите повече за използваните от нас бисквитки и как можете да промените своите настройки. Моля, запознайте се и с нашата Политика за поверителност. Ползвайки уебсайта или затваряйки това съобщение, Вие се съгласявате с използването на бисквитки от нас.

Научи повече