Стачката не е най-големият проблем, заяви председателят на УС на БДЖ Владимир Владимиров. Банките си искат парите – 15 милиона, които трябва да бъдат платени до края на месеца, допълни Владимир Владимиров.

"Стачкуваме, защото грубо се погази мартенското споразумение. Масово бяха съкратени хора от отделите "Колетна дейност" и "Багажна дейност", а това не беше запланувано", заяви пред bTV обявилият гладна стачка Недко Кертов. Според него от БДЖ се изхвърлят професионалисти, защото са неудобни на правитеството. Кертов обвини шефът на БДЖ Владимир Владимиров, че съкращава хора, за да отмъсти за някогашно освобождаване от работа на леля си. Освен това има съмнение, че 60 милиона лева на БДЖ се държат на влог в банка. Към обявилите гладна стачка железничари се присъедини още един техен колега - началник влак от превозна служба Перник.

Шефът на БДЖ категорично отхвърли и двете твърдения. По думите му ако има пари на влог в банка, той би бил много щастлив, защото ще може да реши редица от проблемите на железниците.

"Искаме да спасим това дружество и предприемаме мерки. В противен случай ще последва съдбата на "Кремиковци", заяви Владимир Владимиров.

"Надявах се кредиторите да се съгласят на по-голяма отсрочка, но това не стана. Така че ако не ги платим, ще искат запор на мотрисите, след което ще ги вземат", обясни шефът на БДЖ. "Ние от ръководството не можем да направим нищо повече".

Владимиров е категоричен, че няма да се поддаде на "хаотичен натиск".

"Или спасяваме БДЖ и България има железници, или оставаме БДЖ да фалира и оставаме без железница", заяви Владимир Владимиров.

"Трудно мога да коментирам думите на последния председател на Българската социалистическа младеж, какъвто е Владимир Владимиров", заяви от своя страна лидерът на КТ "Подкрепа" д-р Константин Тренчев. "Трябва да си припомни какви приказки е говорил през 1997 година в парламента, когато ги бяхме обградили".

Тренчев изрази безпокойство, че "решенията на определен кръг управляващи, като финансовия министър, са хаотични".

"Никой не ги е карал да подписват споразумението от март, но то беше подписано и започна да се изпълнява, сега изведнъж се прекъсна", заяви Константин Тренчев.

По думите му съкращенията, които се планират, може да доведат до сериозна опасност за пътниците в БДЖ.

Константин Тренчев коментира и пенсионната реформа

"Вече започва да се лъже безконтролно. Не можеш да кажеш за пенсиите, че нищо не е правено. Само от 2000 до 2009 година възрастта за жените се е увеличила с 5 години, а за мъжете с 3, осигурителният стаж за жените с 14 години, а мъжете с 12 години", коментира Тренчев и допълни, че е започната една "много стръмна реформа" в пенсионирането.

Според него дефицитът е по много причини. "Първо, има една огромна загуба на работни места, като така намаляват вноските. Второ, една купчина правителства намаляваха вноските, тоест парите, които се дават там. Дянков се беше засилил 5 % да намалява вноските, което щеше да ликвидира НОИ напълно. От една купчина мерки те са се фиксирали върху възрастта, от която ползата е много малка, но страданието много голямо", смята лидерът на КТ "Подкрепа".

"Политиката трябва да бъде предвидима, а тя не е, затова и инвеститорите бягат. Симеон Дянков управлява хаотично финансите", заяви Тренчев. "Искаме една предвидима ясна финансова политика и хората да стоят зад думите си, когато нещо се договори".

Той заяви, че днес синдиката се събира и решава какви ще са следващите действия.