Абонати на електроразпределителното дружество E.ON в Североизточна България плащат такса "включване", въпреки че токът им не е бил прекъсван. Людмил Атев ползва електричество за два обекта на различни адреси и за тях има неплатени сметки. Наскоро получава предизвестие, че ако не ги покрие навреме, токът му ще бъде спрян. Затова преди изтичане на срока Атев погасява задълженията си.

"На касата установих, че имам начислени 19 лева глоба за възстановяване на захранване на електромер. Кога се възстановява захранването?! Естествено, когато то бъде прекъснато. Искам да подчертая, че такова не беше извършено", обясни потърпевшият Людмил Атев.

По-изненадан абонатът остава от факта, че таксата от 19 лева е начислена само в сметката за единия от обектите.

"За двата обекта аз плащам по един и същ начин, по едно и също време, с разлика само от няколко минути, колкото да бъде обработена едната сметка, и другата", поясни той.

Въпреки несъгласието си, мъжът плаща и таксата, за да избегне риска да остане наистина без ток. От енергодружеството обясниха, че действията им са продиктувани от вътрешно правило. А именно - дори само попаднал в списъка на подлежащите на изключване от мрежата, абонатът е длъжен да плати глобата, която покрива разходите за уведомления и евентуалното изключване.