Личните ни данни ще могат да бъдат обработвани допълнително за цели, различни от целта, за която са ни били поискани. Това гласят промените в Закона за защита на личните данни.

Администраторът, който обработва данните, обаче ще трябва да ни уведомява, че информацията подлежи на допълнителна обработка.

И един случай, който повдига много въпроси за сигурността на личните ни данни.

Комуникационна компания предлага на политически партии да събира информация кой, как и за кого ще гласува.

Офертата е за разпращане на sms-и и прозвъняване на домашните телефони на потенциални избиратели.

Разследването е на „Хрътките”.

За да провери как работи схемата, екип на предаването измисля несъществуваща партия. Предлагат да облъчват избирателите и по стационарен, и по мобилен телефон.

Използването на телефони за агитация не е нов способ. Изборната история помни как с подобно автоматично набиране гласът на бившия премиер Сергей Станишев агитираше на предишните избори.

Оказва се, че партиите, които са си платили на тези хора, получават нашите телефонни номера като част от база данни. Има дори опция избирателят да натисне едно, ако ще подкрепи партията и две, ако няма да гласува за нея. Тези данни също заминават директно при политическата формация.

От комисията допълниха, че ще разгледат въпроса с агитацията по телефона, ако бъдат сезирани.

Разследванията на "Хрътките" гледайте всяка събота и неделя от 20.00 часа по bTV Action.