През миналата година заможни китайци са похарчили близо 2 милиарда долара за скъпите бижутерийни изделия.

Една от фирмите, които предлагат късове от скъпоценния минерал на китайския пазар, е "Де Беерс". Според фирмената статистика през 2006 година китайците са дали 1 милиард и 700 милона долара за диамантени покупки, а през тази година сумата е нараснала с 12 на сто.

Кристина Худсон, директор продажби: "Основата, върху която развихме този вид търговия, беше венчалния пръстен. Този артикул сега ни осигурява 32 % от продажбите на диамантена бижутерия в Китай. Така все повече хора в тази страна се сдобиват с диаманти. Питат се един друг дали са получили диамантен пръстен за сватбата и колко голям е бил диамантът”.

Холандците са майстори в шлифоването на диаманти. Това личи от огърлицата "Понахало" с 305 диаманта, която те представиха на модно ревю в Хонконг. Скъпоценните камъни по нея са добити в Южна Африка: оттам и наименованието, което означава "Виждане".

Общото им тегло е 290 карата, а цената - 15 милиона долара. За китайските потребители е предназначен и комплектът от гривна, украсена с 1615 диаманта, и диадема - с 87 диаманта.

Кристина Худсон: "Набелязали сме Китай като един от най-бързо развиващите се пазари. Китай и Индия...Китай е на 5-то място по продажбите на наши изделия”.

В момента Япония е най-големият диамантен пазар в Азия. Интересното е, че за разлика от китайките, японките сами си "подаряват" скъпите бижута. Най-много диаманти обаче - половината от световното производство - се купуват в Съединените щати.