Стачката в железниците на много места се използва за ремонт на релсовия път от работещите в Национална компания "Железопътна инфраструктура". Заради такъв ремонт обаче на гара „Мездра” се стигна до конфликт със стачкуващия ръководител движение, който не беше уведомен за изключването на контактната мрежа.

В продължение на четири дни край гара "Мездра" се прави цялостна подмяна на 50 метра от железния път. Това става във времето от 8 до 16 часа, когато е стачката.

"Нареждат ни, работим, имаме задача, поставена за деня, изпълняваме я. Кой ще ни обърне внимание, ако кажем, че искаме да стачкуваме”, обяснява Илиян Ангелов.  

За сигурността на работещите, по правило, задължително трябва се изключи контактната мрежа. Пак по правило това не може да стане без знанието и разпореждането на ръководител движение на съответната гара. Той обаче е в стачка и въпреки че не пожела да застане пред камера с лицето си е категоричен, че не е бил уведомен.

По-късно се оказа, че разпореждането за спирането на напрежението е дадено централно от енергодиспечер в София. До 8 декември ремонтът в участъка трябва да приключи, въпреки че е в абсолютно нарушение на нормите за безопасност, твърдят стачкуващите.