
"Освен, че се повишава надеждността, дава и съществена икономия на енергия. Това става по два начина - първо оптимизиране на режима на управление на двигателя и второ - при спиране се отделя енергия, която се връща в мрежата", обяснява Петко Цолов - Ремонт и производство на трамваи и тролейбуси.
Потенциална възможност да бъдат модернизирани имат около 30 мотриси.
Ремонтът на една мотриса струва 300 хиляди лева или с 3 милиона и половина по-евтино, от колкото да се купи нова. Проектът и материалите са български, а системата за управление - чешка. Подобрена е спирачната система, управлява се лесно, може да бъде добавен механизъм за хора с физически увреждания, разполага с 35 седящи места.
Ако зеленият цвят се хареса на софиянци общинският съвет ще отмени наредбата си трамваите да са оранжеви, обеща кмета Софиянски.
"Аз да си призная, откакто съм кмет не съм се возил, но то е само защото работата ми е на една пряка от къщи", казва кметът на София Стефан Софиянски.
В "Трамкар" са подготвили алтернатива и на новите тролеи. Сглобяват ги от стар турски автобус и румънска електроника.