Жегата в столичния градски транспорт мори не само пътниците, но и шофьорите. Колко опасно е това и кога автобусите на София ще станат европейски - с климатици...

Шофьорите в градския транспорт са изложени ежедневно на жегата. Горещите дни превръщат в ад осемчасовите им смени. Повечето от тях решават проблема с поставянето на вентилатори в кабината.

Всеки от шофьорите получава по литър и половина минерална вода на смяна по споразумение между ръководствата на транспортните оператори и профсъюзите. На повечето последни спирки има инсталирани автомати за вода.

"Не всички крайни станции са оборудвани. Но по принцип им се раздава по литър и половина вода на смяна", обяснява Антон Деспотов, ръководител направление "Експлоатация" към Центъра за градска мобилност.

През летните месеци пътниците в градския транспорт също изпитват неудобства. Нашият екип установи, че температурата в автобусите е почти 33 градуса. Повечето транспортни средства нямат поставен климатик.

"Темата с климатизацията възникна тази година и до този момент не е било приоритет да бъдат залагани такива изисквания в конкурсния документации и към доставчици да бъдат климатизирани превозните средства. От тази година се въведе това изискване”, отбелязва Деспотов..

Срок за цялостно обновяване на транспортния парк няма, но постоянно текат нови процедури за подмяна на старите транспортни средства.