Специалистите са съгласни, че оценяването може да обезкуражи най-малките ученици, вместо да провокира естествената им любознателност. Затова оценките ще отпаднат. За сметка на това се търси начин за оценка на индивидуалния потенциал. Цвета е майка на 4 деца и е ЗА добиване на повече практически, отколкото академични знания.
„Знанията да не бъдат самоцел, а да бъдат стъпка към изграждането на умения”, коментира Цвета Брестничка, родител.
Основното образование ще се завършва след 7 клас, а след 10 ще има възможност за профилиране. Предучилищното възпитание ще започва от 5-годишна възраст.
„Голяма промяна е, която ние правим поетапно и постепенно, е да преминем към целодневното обучение от 1 до 4 клас”, коментира образователният министър Сергей Игнатов.
Възраждането на спорта в училище също е основна цел. Обмислят се стипендии за спортисти в елитните училища. Както и свобода учебните заведения да определят метода на работа. Но същината на промяната в цялото образование е индивидуалният подход.
„Детето само да взима решения за много неща - дори в игрови план. Иначе този патриархален модел, че възрастният знае всичко, а детето трябва да назубри, пък има кой да вземе решение - това не е добрият модел”, коментира Игнатов.