Тематично те се основават преди всичко върху кампанията срещу тероризма и имат за цел да възпитават патриотизма у американските деца.

Компанията "Блу Бокс Тойс" предлага електронната игра "Елитна сила". Бивш морски пехотинец коментира, че тази игра показва героизма на американските специални части в Афганистан и възпитава в патриотизъм.

Нашумелият литературен герой Хари Потър е в центъра на друга игра. Представени са също много игри и играчки, свързани тематично с телевизионните сериали "Стар Трек" и "Алф".

Наблюдателите обаче отбелязват, че този вид промишленост също търпи загуби от задълбочаващата се рецесия в американската икономика след терористичните удари на 11 септември.
Компаниите, производители на детски играчки, съкращават търговските си обекти.
"Тойс Ар", например, която е втората по големина корпорация в тази индустрия, обяви, че закрива 64 магазина, за да намали разходите.