Повече от 30 частни компании от двете страни са изявили интерес за участие в проекта.
Една от компаниите е датският консорциум "Оресунд". Той има голям опит във финансирането на мащабни строежи на мостове. Две големи съоръжения на континента са изградени за изминалите 10 години с негова помощ.
Бъдещият 20-километров мост ще бъде сред най-дългите в Европа. Той ще има много специална конструкция. Предвижда се мостът да поеме едновременно автомобилния и железопътния трафик. Той ще бъде изграден на две нива - на долното ще бъдат влаковите линии, а на горното - магистрала, обясни един от водещите датски специалсти по проектиране на мостове.
Основната цел на този строеж е да ускори интеграцията между Скандинавието и Централна Европа. Това е и главната причина, поради която компании от двете страни подкрепат проекта. Те имат нужда от повече директни връзки между Берлин и Копенхаген. Ако двете правителства одобрят проекта в края на тази година, до 8-10 години новият мост ще започне да функционира.
