
Концернът "Даймлер-Крайслер" избра стотното юбилейно издание на Брюкселското изложение на автомобили за световната премиера на новата Е-класа. От пръв поглед впечатление прави само променената задна част, предницата запазва познатия си дизайн с два двойни фара.
Основните подобрения са в купето и по ходовата част. За по-голям комфорт серийно се монтира т.нар. "Еърматик дуъл контрол окачване" - тристепенна полуактивна система на въздушно окачване, която позволява на водача да избира между спортен стил на шофиране или по-спокоен и отпуснат стил.
Производителите твърдят, че новата система е първата подобна, при която поглъщането на удара и окачването са контролирани заедно по електронен път.
Новата динамична многоконтурна седалка, която предлага максимална странична опора, се грижи за удобството на шофьорите, предпочели да карат по-спортно.
Съществена новост е и спирачната система "Сенсотроник", която електронно контролира спирачката на всяко отделно колело.
Системата предугажда намеренията на шофьора и определя необходимото налягане в спирачките по скоростта и интензивността, с която той натиска спирачния педал. Така може по-бързо да се спре в критични ситуации.
Другите световни премиери в Брюксел бяха на новия дизайн на предницата на малолитражката "Смарт Сити купе", както и на новия "Ягуар Ес Тайп" с нов интериор и двигатели.
"Ем Джи" показа новия си "Роудстар Те Еф".
"Рено" привлече вниманието към своя прототип "Талисман", който се отличаваше с футуристичния си дизайн, докато "СААБ" представи модела си "9Х" - спортен автомобил, който при нужда може да се превърне в пикап.