Десетки са случаите, при които след отменен полет или закъснение може да последва нещо по-сериозно - да изпуснете важна транспортна връзка, да се провали важна за вас среща, да загубите пари заради независещото от вас закъснение.
Освен това, според новите правила, докато чакате за по-късен полет, авиокомпанията трябва да ви осигури още повече грижи - храна, напитка, хотел и телефонни обаждания. Сега вече можете да търсите правата си в съда и след неговото решение да бъдете обезщетени, включително и в българските съдилища.
Софийското летище с нов информационен център
На летище София днес беше открит туристически информационен център.
Безплатен интернет, брошури и информация на няколко езика. Почти като на големите европейски летища и в София токущо пристигащите чужденци ще са малко по-ориентирани. За линиите на градския транспорт, културните атракции, дори местата за пазаруване и хранене. Засега само на Терминал 1.
"Допълнителна информация за съжаление няма да можем да предоставяме, в смисъл за хотели, круизи, организирани пътувания", обясни Лозана Станчева, координатор, отдел "Информация".
Такситата на летището
И докато на терминала заработи гише в полза на гостите на столицата, отвън продължават да ги дебнат таксиметровите измами. И то от таксита, които имат право да работят на летището. Наш колега се опита да вземе такси до близка дестинация - след кратък пазарлък шофьорът склонява. Но по тарифа, определена лично от него.
Касовият апарат въобще не се включва. Таксиджията не се притеснява да обясни, че българите са късметлии, защото минават на по-тънки тарифи.
Така това момиче плати 10 лева, за да стигне до "Дружба". Обяснението на летищната управа е, че легалните такиста вече са повече от ментетата.
След около 2 месеца туристически информационен център трябва да заработи и на терминал 2.