Потърпевши обаче се канят да заведат дело срещу железниците.
Преди седмица семейство Железарови се сблъсква с реалността в българската железница. Катя си купува билет за влак от София до Бургас.
"Влакът тръгна точно по разписание, но 5 минути след като тръгна, спря и 1 час отстраняваха някакъв проблем", разказва Екатерина Железарова.
Влакът пристига в Бургас с 5 часа закъснение. Катя изпуска полет до Полша, където е студент. Не успява да отиде на първите си лекции, изгаря и с 200 лева - парите за самолетния билет. Родителите й сега се чудят откъде да намерят 600 евро за нов билет. Затова семейството настоява за обезщетение от БДЖ.
"Тази организация е създадена , за да служи на хората, а тя само им вреди", ядосва се майката Татяна Железарова.
През 2009 година е приет специален европейски регламент за правата на пътниците. Според него, ако влакът пристигне до крайната точка със закъснение от 1 до 2 часа, се възстановяват 25% от цената на билета. Ако закъснението е по-голямо - 50 %.
България обаче е отложила прилагането на тази част от регламента до 2014 година. Правилото важи само ако става въпрос за международна линия в рамките на страни от Европейския съюз.
"Нямаме техническа възможност , знаете в какво състояние се намират нашите влакове, знаете в какво състояние е инфраструктурата и не може да се гарантира пристигане на време", обясни Антоанета Гълъбова, БДЖ.
Страната ни има право още 2 пъти за по 5 години да отлага въвеждането на регламента, т.е. до 2024 година
Междувременно Катя ще заведе дело в съда. В крайна сметка Катя ще стигне до университета си в Полша с автобус.