Месец след улесняването на процедурата по прехвърляне на мобилните номера, в Комисията за регулиране на съобщенията са подадени 73 жалби. Всички са заради различни проблеми с новата услуга.

Проблемите за една варненска служба започват още със стартирането на услугата в края на миналата година. Девет месеца по-късно, нито една от служебните карти на една фирма не е прехвърлена. Нещо повече - те дори са спрени. Заради това фирмата търпи огромни загуби.   

"Нашите колеги все още изчисляват и ще продължават да изчисляват, тъй като и в момента продължават да пристигат претенции от наши клиенти, които не могат да се свържат с нас", обяснява офис мениджърът Димитър Христов.

За създалата се ситуация мобилните оператори се оправдаха с технически проблеми. Чуха се и обвинения в нелоялна конкуренция.

"Проблемът с част от операторите беше чисто технически, във връзка с въвеждането на новите процеси. Част от другите оператори също сменяха своите системи за обслужване на клиенти. Има един оператор, който въвежда нелоялни практики, връща клиенти при смяна на личните данни", смята директорът "Взаимоотношения с оператори и регулация" в Мобилтел Искра Кусева.  

"Проблемът при нас сега е, че при нас се връщат заявления за преносимост, защото физическото лице – гражданинът, си е сменил личната карта. Което един от операторите счита, че клиентът първо трябва да го уведоми, че си е сменил личната карта и после да си смени номера", обясни директорът регулация и конкуренция във "Виваком" Павел Велчев.

"Това са данни, които са договорени във функционалните спецификации между трите оператора и те трябва да бъдат попълнени в заявленията, които се разменят по електронен път между нас”, обясни директорът "Корпоративна политика" в Глобул Ясен Гуев.

От държавния регулатор заявиха, че мобилните оператори няма да се разминат без санкции заради проблема с преносимостта на номерата.  

"Ние като регулатор установихме няколко причини те да не пренасят номера и това са шмекерии, кокошкарски номера. Най-елементарното - те отказват да приемат заявление - няма такъв филм. Всяко заявление трябва да бъде прието. От 1 октомври - така сме си обещали с тях, всяко едно констатирано нарушение ще бъде санкционирано към максималния размер на санкцията", обяви председателят на "Комисия за регулиране на съобщенията" д-р Веселин Божков.  

Глобите за мобилните оператори варират от 5 до 10 000 лева.