Той бе категоричен, че ще работи за прокарването на система на т. нар. необжалваемост на актовете. Оказва се, че фирмата, чийто автобус уби осем човека на магистрала „Тракия”, е имала 10 констатирани нарушения, но нито едно от тях не е влязло в сила, тъй като са паднали в съда. Сред най-драстичните е неспазването на маршрутните разписания.
„Нямам съмнения, че посоката трябва да е драстична промяна в законодателството. Ако успеем да въведем правилото за необжалавемост, при два акта може да се отнеме лиценз. Проблемът е и в законодателството, и в контрола”, заяви Ивайло Московски.
По думите му все още не е ясна причината за вчерашния инцидент. Не е намерен за обяснение и собственикът на фирмата „Бургас Тур-90”, която отдавала автобусите си за превоз.
Министърът допълни, че в момента спешно ще бъдат поставени пощенски кутии по всички автогари, в които да бъдат подавани сигнали на пътници. Регионалните инспекции на ДАИ ще имат задачата да ги събират и да реагират на всички от тях. Според него процесът е двустранен – не може да се разчита единствено на контролните органи, хората също трябва да са активни и да реагират.
Сред промените до края на годината трябва да заработи и система за видеоконтрол на пунктовете за извършване на годишен технически преглед на моторните превозни средства. Тя ще бъде свързана с централните администрации и ще предоставя снимков материал и времето, в което и за което за извършва техническата проверка.
По този повод министърът обяви, че има съмнения за извършен фиктивен преглед на автобуса, който уби осем души, тъй като времето на проверката съвпада с това на разписанията на курсовете, които е извършвал. Пунктът в Карнобат, в който е извършен този преглед, вече е затворен за комплексна проверка и едва ли някога ще бъде отворен, прогнозира министърът.
Той допълни, че категорично не одобрява шофьорите да са монтьори на пътя, но законът не го забранява – изискването е превозното средство да е технически изправно по време на превоз.
Московски съобщи още, че лицензът на фирмата вече е отнет, но снощи все още не бил влязъл в сила. Затова и автобусът е бил ескортиран от екипи на ДАИ до Бургас.
На въпрос защо няма ограничения за възрастта на автобусите, както е при такситата, той отговори, че подобна промяна, която се отнася за случайните превози и за тези на деца, не е минала в парламента. Аргументът за това бил, че проблемът не е в годините, а в контрола. Министърът обаче призова да се спрат разговорите по темата лобистки интереси: „Нека това лоби да обясни на семействата на загиналите хора техните аргументи”.