Данните от анкетата "1000 гимназисти- 2002-ра и 2003-та година", представиха Гражданската асоциация за обществена телевизия и Фондация "Фридрих Еберт".
Учениците от средния курс гледат най-много телевизия вечер, а образователните програми за тях са предимно в ранния следобяд, сочи проучване на асоциацията. Според Лилия Райчева от Съвета за електронни медии, за да няма такова разминаване, е нужна национална програма за осмисляне на влиянието на телевизията върху подрастващите.
"Да има повече програми, които са свързани с приключенската тематика, програми, които утвърждават ценностите на живота, да им помагат сами да изграждат своята ценностна система, а те може да не са конкретно с детски герои само", посочи доц. Райчева.
Кампанийният шум около трагични или предизвикателни събития, представяни в медиите, превръща децата в обекти-жертви на обстоятелствата. Това прави поведението им агресивно или асоциално. Затова от СЕМ препоръчват програмите за деца да се правят така, че да развиват у тях критично мислене и възприемане на околния свят.
"Би Ти Ви е една телевизия, която успешно се развива и предлага доста добър диапазон за най- различни детски програми", заяви Лилия Райчева.
Тя добави, че Съветът за електронни медии продължава да поддържа идеята програмите с неподходящо за децата съдържание да бъдат обозначавани.
