
Консумацията на бира е намаляла значително в световен мащаб. Пивото е все по-малко предпочитано, дори в страните символи на кехлибарената течност, като Германия и Великобритания. У нас всеки българин изпива 67 литра бира годишно, което е с 11% по-малко.
Една бира с две чаши". Така описваха пазара при първия спад в пивоварната индустрия. Година по-късно положението е "Една бира с три сламки".
"11% е спадът в потреблението на бира в страната. Това основно се дължи на високата безработица, намалената покупателна способност на обществото, спада в туристическия поток - както български, така и чуждестранен", каза Владимир Иванов, Съюз на пивоварите в България.
Макар и "шампанско за бедните", с маята на студените месеци и вкусът става друг, и продажбите по-малко. При намалената покупателна способност хората предпочитат да консумират бирата в къщи, сред приятели и все по-малко в заведенията.
Пивоварите казват, че масовата напитка отразява най-точно финансовото състояние на българите. А фактите говорят сами: по-малко вдигнати халби, по-малко производство, по-малко инвестиции.
Подобна е ситуацията и във Великобритания, където продажбите на пенливата течност са с 4.2 на сто по-ниски. В Германия продажбите стигнаха най-ниски нива за последните 20 години.