Необходим е контрол – направихме предложение да се разшири контролът за неправилно паркиране, заяви в "Тази сутрин" Вили Лилков, общински съветник от ДСБ.

"Понякога се налага сутрин рано паяци да вдигат автомобили, които са на трамвайните линии. (...) В много голяма степен за това е виновно МВР. Центърът за градска мобилност може да носи отговорност само донякъде, но

МВР тотално е абдикирало от контрола

над обществения ред в столицата. Трябва да се подкрепи общината, защото тя има ограничени ресурси и възможности по закон. Това, което ние предложихме с колегите от ДСБ, е да се облекчи паркирането на живущите в "сините зони" – всеки, който живее в синя зона, има винетен стикер и притежава автомобил, на едно жилище да получи право да паркира в цялата синя зона в административния район, в който живее. Това няма да наруши като цяло баланса, но ще облекчи гражданите в търсенето на паркоместа", обясни Лилков.

Големият проблем е градският транспорт,

който не може да поеме всички желаещи да се придвижват. В момента се правят около 30-40 идейни проекта и разработки за подземни паркинги. В "синята зона" са само 10 хил. паркоместа, а в София има над 1 млн. автомобила, отбеляза от своя страна Николай Александров, оглавяващ общинска фирма "Център за градска мобилност" (бившата "Паркинги и гаражи" влиза в нея – бел.ред.).

Целия разговор, в който участва и Радослав Тошев, общински съветник от ГЕРБ, вж. в прикачения файл

 

Грижа за здравето

Спортните събития от деня

Гледай bTV на живо

Времето