
За по-малко от три месеца черната статистика на авио инцидентите по света се допълни от три тежки и няколко по-леки самолетни катастрофи. Анализите показват, че 80 на сто от инцидентите със самолети се дължат на човешка грешка.
За безопасността на полетите, за ролята на пилотите и на работещите в Ръководство въздушно движение, разказват Марина Цекова и операторът Любомир Тасев в "Приземяване".
Кошмарът от летенето се събуди в последните месеци, за да припомни, че техниката не е съвършена, а човешките възможности имат предел
Освен на непрекъснатите тренировки и личното усъвършенстване, пилотите разчитат и на контрола и хладнокръвието, тук на земята. Разчитат и на ръководителите на полети
„Ако един самолет стане неуправляем, той е неуправляем и за нас, и за пилота, тогава никой не може да помогне, но ако даден самолет пада, винаги можем да реагираме спрямо другите самолети, ако с него не можем да направим нищо, може другите да ги предпазим. Така че, много е важна нашата роля тука. Много”, каза Пламен Нисторов, ръководител полети.
За ужаса от възможното, за безопасното летене и за човешките възможности, гледайте "Приземяване" в bTV Репортерите.