
Докато автомобилните компании в Съединените щати изпитват трудности да преодолеят финансовата криза, в комунистическа Куба колите, произвеждани от американските гиганти преди десетилетия, все още кръстосват улиците. Техните собствениците имат послание към производителите: "Вече не ги правите, както преди".
Модели на "Буик" и "Плимут", произведени през 50-те години, "ръмжат" заедно с "Лади" и нови корейски и френски коли. Кубинците успешно са запазили старите си автомобили в движение въпреки търговското ембарго на Съединените щати, наложено на Куба преди четири десетилетия.
"Заради икономическата блокада не можехме да поправяме колите с оригинални резервни части. Трябваше да приспособяваме други, а някои майстори започнаха дори да произвеждат части за американските коли", заяви Луис Алваре.
Собствениците на американските лимузини изтъкват, че здравите класически коли могат да се запазят дълго. Кубинците смятат, че модерните коли се правят, за да издържат 3 - 4 години, а класическите могат да изкарат по 50-60. По думите на местните хора компаниите никога повече няма да произвеждат качествени автомобили, защото трябва да произвеждат и продават все повече и повече нови коли.