По думите й до месец се очаква одобрението на финансирането на втората фаза от проекта за изграждането на завода за третиране на битовите отпадъци. Според нея забавянето на изграждането му се дължи на политизиране на въпроса и на факта, че се засягат различни интереси.
Фандъкова уточни, че целият проект се нарича интегрирана система за третиране на отпадъци и вече е започнало изграждането на първата фаза: „Лятото подписах договора за безвъзмездно финансиране за първа фаза, като в момента се строи депото с европейски средства. До края на следващото лято то ще е готово. В същото време започва изграждането и на компостиращите инсталации, които също са от първа фаза”.
Кметът успокои, че финансирането и на втора фаза до голяма степен ще дойде от евросредствата и няма са се налага столичани да плащат за изграждането на завода.
Тя увери, че през последните години въпросът с решението на софийския боклук е под наблюдението на ЕК и ЕП за намаляването на количествата за депониране – насока, в която се работи успешно. По думите й обаче по тази тема много се спекулира и политизира.
Йорданка Фандъкова бе категорична, че се действа по график, който няма да позволи загуба на европарите: „Моята задача е да финализираме процеса с осигуряване на финансирането. Това са безвъзмездни пари, с които ще строим инсталация за години напред”.
Приютите за бездомни кучета
Столичният кмет не скри, че при спазването на сегашните условия, записани в наредбите, изграждането на приют за бездомни кучета с капацитет 500 места струва шест милиона и половина лева – колкото една детска градина.
Тя обаче увери, че промените в наредбите, със съдействието на земеделския министър, вече са на финалната фаза и за три пъти по-малка сума ще може да се изгради по-голям подслон за животните на улицата. Според нея след пет години се предвижда и значително да бъде намален техният брой.
Метрото – проектът за пример
През май следващата година метрото тръгва по линията от „Младост” до „Цариградско шосе” заедно с първия и най-голям – 1300 места, буферен паркинг, съобщи Фандъкова. До края на август пък ще бъде пуснат целият втори метродиаметър – „Обеля” - „Надежда” - „Черни връх”.
Кметът каза още, че е разрешено пренасочване на средства за изграждане на линията от „Цариградско шосе” до Аерогарата и следващата година започва строежът на този участък – нови пет километра, четири метростанции, които ще бъдат готови до 2014 година.