До два месеца разследването ще трябва да се произнесе за причините, които доведоха до изпепеляването на два вагона от пътническия влак Пловдив-София снощи.

Днес следователи от Националната следствена служба започнаха оглед на композицията.

В края на деня от Прокуратурата в Пловдив потвърдиха категорично, че при пожара няма пострадали.

Още вчера машинистът Валентин Атанасов каза пред bTV, че влакът е бил проверен за техническа изправност преди да потегли. Дали проверката е извършена по всички стандарти обаче, заредени ли са били пожарогасителите и как е действал превозният екип са въпросите, на които тепърва ще се търси отговор в предварителното производство по случая .

"Всичко е иззето и ще бъде подложен на най-старателен преглед. Цялата документация - кога е извършен ремонт, кога са пуснати в експлоатация вагоните, годни или негодни са за ползване..Пълен оглед на всичко се прави", каза Георги Илиев от НСС.

Днес се забелязва как пламъците са огънали двата вагона от електрическата мотриса. Преди да пуснат движението по околовръстния път на Пловдив, експерти са огледали и дали от пожара не са засегнати основите на подлеза.

Започна работа и по възстановяване на контактната мрежа над железния път. Другата жп линия продължи да обслужва пътници.

Злополучната композиция ще остане на мястото на инцидента, докато Районната прокуратура в Пловдив прецени, че е необходимо за нуждите на разследването.

След пожара, който изпепели половин електро-мотрисен влак,

БДЖ започна спешни проверки на всичките си композиции от тази серия.

През февруари, след трагедията с Кардамския влак, по същия начин БДЖ проверява всички кушет-вагони.

Ръководството на железниците оправда упреците на пътниците към персонала със стреса. По данни на БДЖ, влакът е спрян аварийно за 3-4 минути, веднага след като е забелязан пушекът.

"За да не стигнем до жертви голям принос има и превозният персонал и локомотивната бригада", каза Христо Монов.

Изгорелият влак е минал всички прегледи и ремонти. Сега Директорът на БДЖ е разпоредил поредна спешна проверка на останалите в движение 30 електрички от тази серия. Те са на средна възраст 30 г.

"Тези електромотрисни влакове, които не отговарят на необходимите технически изисквания и с които не можем да гарантираме безопасността...ще снемем от движение", допълни Монов.

БДЖ не се страхува от отлив на пътници. Всъщност, от предишния пожар те са се увеличили с една пета. Главната заслуга е поскъпването на останалите видове транспорт заради горивата.

За да не горят самите влакове, в следващите години трябват огромни инвестиции - милиард и половина лева.

"Когато държавата, като такава, иска да осъществи превозите на обществото - в случая народа на България, тя трябва да се ангажира с начина и качеството, по който той ще се извършва", каза Нели Райкова.

Така ще бъдат купени необходимите 420 вагона и 50 електро-мотриси.

"Тук става дума за огромни пари – 1 милиард и 500 хиляди не са по силите на един превозвач - дори и БДЖ", коментира Райкова.

И още инциденти с влакове.

Паднала скала препречи пътя на влак, пътуващ от Видин за София. Само бързата реакция на машинистите е помогнала да се избегне катастрофата. Влакът е ударил спирачки извънредно между гарите Реброво и Владо Тричков.

Частен локомотив пък се е запалил по време на движение в бургаски завод. Огънят е потушен от два противопожарни автомобила със седем огнеборци.

Спортните събития от деня

Филмите на bTV

Гледай bTV на живо

Времето