Според общите условия на електроразпределителното дружество след като клиент на компанията не заплати дължимите суми за електроенергия в установения за това срок, неговият обект на потребление се подава за прекъсване. Потърпевши най-често стават самотни възрастни хора, които преживяват зимните месеци в други населени места. През този период те не ползват електроенергия на посочения адрес, но токът им e спиран .В павликенското село Михалци например, близо 100 от къщите се обитават само през лятото. Те си личат по разлепените по портите бележки от E.ON и отрязаните кабели.
"Аз не знам да ги предупреждават. Вече стана практика - на втория ден идват служители, изпращат ги естествено, идват със списъка, когото не могат да го открият отбиват се в кметството помагаме им да намерят адресите и това е", обясни кметът на село Михалци Петко Петков.
За да им бъде възстановено електрозахранването впоследствие, абонатите ще трябва да заплатят такса за включване. Хората негодуват срещу тази практика, но според дружеството таксата е дължима поради разходите за създаване на организацията за прекъсване.
Недоволство предизвиква и такса мощност, по известна като "такса за електромер", поискана от друго електроразпределително дружество.
"Тоест все едно сте на бензиностанция и си зареждате за 10 лева бензин и те ви казват дайте още два лева, защото поддържаме непрекъснато да има бензин в тази колонка, когато дойдете да си заредите", обяснява специалистът по енергетика и топлотехника Петко Ганчев.
Той е на мнение, че ако E.ON последва примера на конкурентите си, това ще е в нарушение на договорите с клиентите.
"Тези електромери са собственост на електроразпределенията и нямат абсолютно никакво юридическо и правно основание да искат такса мощност, защото клиентите, които са примерно на разпределителните дружества вече са си платили такава такса", смята Ганчев.