
Инцидентът стана рано сутринта в района на гара Синдел. Според разследващите, най-вероятната причина за произшествието е проблем със стрелката, която дава отклонение за различните коловози.
Товарната композиция е собственост на частния превозвач "Българска железопътна компания". Влакът, натоварен с 250 тона сярна киселина, е трябвало да стигне гара Разделна. Но преминавайки по "английската стрелка" към 04.00 часа тази сутрин последният вагон и бутащият локомотив излизат извън релсите и главната линия "София-Горна Оряховица - Варна" остана блокирана няколко часа.
В този участък ограничението на скоростта е 15 километра в час. Записната лента на локомотива показва, че влакът се е движел със съобразена скорост.
Инж. Петьо Кирев, началник на РЖИ - Горна Оряховица: "12 километра в час е вървял влакът. Специално има намаление тук заради гърловината, която е специфична за тия вписвания".
Експертите предполагат, че причина за инцидента е малкият радиус на английската стрелка, която затруднява вписването на 6-осните локомотиви.
Репортер: Да разбираме, че локомотивите не отговарят на съвременната жп инфраструктура?
Инж. Петьо Кирев: "Не, самата гърловина тук е много стеснена. Просто при проектирането на гарата още не е съобразена..."
Репортер: Този дефект защо не е отстранен във времето?
Инж. Петьо Кирев: "Това не мога да Ви кажа. В момента има проект, който се разработва, за да се актуализира, когато се прави карнобатската линия..."
В рамките на две седмици това е вторият подобен инцидент на жп гара Синдел. Заради днешното произшествие 46-ма пътници от злополучната линия "София-Кардам" бяха извозени с автобуси до Добрич. А влаковете бяха отклонявани по обиколни маршрути, заради което закъсняваха от разписанието си с около 1 час.