Защо толкова много мъже в САЩ са спрели да работят?
Днес около 86% от мъжете в работоспособна възраст имат работа - какво се случва с останалите?
Франция настоява за законопроект, който „променя правилата на играта“
Франция настоява за законопроект, който „променя правилата на играта“ при бързата мода. Той ще наложи санкция за тези продукти до 10 евро на артикул до 2030 г.
Миналата седмица Националното събрание на Франция прие единодушно законопроект, който ще наложи строги санкции върху продажбата на продукти за бърза мода въз основа на тяхното въздействие върху околната среда.
Законопроектът все още трябва да премине през френския Сенат, но ако бъде приет, марките могат да бъдат изправени пред такса до 10 евро на артикул за продукти, които се квалифицират като най-вредни за околната среда, заплашвайки бизнес модела на бързата мода.
Този ход отразява нарастващия регулаторен контрол над влиянието на модата върху климата, както и начина, по който растящият внос от компании като китайската Shein въвлече сектора във все по-националистически и протекционистки политически дебати.
Популярността на модните търговци на дребно Shein и Temu - които увеличават поръчките въз основа на търсенето благодарение на ултра-гъвкавите вериги за доставки - разстроиха сектора на търговията на дребно, докато утвърдени играчи като Zara и H&M продължават да разчитат до голяма степен на прогнозиране на предпочитанията на купувачите.
Shein каза в изявление за Reuters, че дрехите, които произвежда, отговарят на съществуващо търсене, което позволява процентът на непродадените им дрехи да остане постоянно в ниски едноцифрени числа, докато традиционните играчи могат да имат до 40% отпадъци.
Добавя се, че единственото въздействие на законопроекта ще бъде „влошаване на покупателната способност на френските потребители във време, когато те вече усещат въздействието на кризата с разходите за живот“.
Днес около 86% от мъжете в работоспособна възраст имат работа - какво се случва с останалите?
Международното летище "Ал Мактум" ще бъде най-голямото в света с капацитет до 260 млн. пътници
Ето какво се случва няколко дни по-късно