Японският автомобилен производител „Тойота” е продал 10,13 милиона автомобила през финансовата 2013 г., която приключи на 31 март, благодарение на силните продажби в Китай и САЩ, информираха ИТАР-ТАСС и ДПА.
По този начин „Тойота” стана първата в света автомобилна компания, която преодоля символичния праг от 10 милиона продадени коли за 12 месеца. Автомобилният гигант уточни, че производството на групата за този период е нараснало с 5,3% до 10,24 милиона автомобила.
За първи път продажбите и производството на групата надхвърлят 10 милиона коли. Групата Тойота, включваща също „Дайхацу” и камионите „Хино мотърс”, отчита растеж на местните продажби от 3,9% до 2,4 милиона автомобила, а продажбите в чужбина са нараснали с 4,7% до 7,73 милиона.
За март продажбите на вътрешния пазар са се увеличили с 13,4% спрямо година по-рано до 322 252 автомобила главно благодарение на покупките точно преди да бъде увеличен данъкът върху продажбите в Япония от 1 април.
За тримесечието от януари до март японската автомобилна компания е продала общо 2,583 милиона автомобила, докато американската „Дженерал мотърс” е пласирала 2,42 милиона, а германската „Фолксваген” 2,4 милиона, отбелязва АП. Така „Тойота” през изминалото тримесечие си запазва лидерската позиция по продажби.
Растежът на продажбите на „Тойота” в периода януари-март е бил 6%, на „Дженерал мотърс” – 2%, а на „Фолксваген” - почти 6%.