Откриха телата на двама души след срутването на моста в Балтимор в Съединените щати. Останалите четирима все още са в неизвестност. Телата са били извадени от червен пикап. Автомобилът се е намирал на 7,6 метра дълбочина, близо до средния участък на моста "Франсис Скот Кий".

Мъжете са идентифицирани като Алехандро Ернандес Фуентес на 35 г. от Мексико и Дорлиан Рониал Кастило Кабрера на 26 г. от Гватемала.

Осем строителни работници са били на моста, когато товарният кораб се удари в него на 26 март. 

Снимка: Ройтерс

Жертвите, които са били част от строителна бригада, поправяща дупките по моста, са от Мексико, Гватемала, Хондурас и Ел Салвадор. След инцидента двама от тях бяха извадени от водата - единият беше в тежко състояние и почина в болница, а вторият беше невредим. 

Издирването на останалите четирима души е временно преустановено заради лошото време. Продължава разследването на причините за инцидента. Все още се проучва информацията от черната кутия.

Снимка: Ройтерс

Разпитан е и екипажът на товарния кораб. Взети са проби за изследване и на горивото.

Според властите всички усилия за търсене са изчерпани. Въз основа на сонарни сканирания се смята, че телата на други жертви и превозните им средства са затрупани под рухналия мост. Водолазите ще подновят търсенето, след като отломките бъдат разчистени. 

От 4400 контейнера на борда, само два са паднали във водата и не съдържат опасни вещества, съобщиха местните власти, цитирани от международните агенции.

Пристанището на Балтимор остава затворено. 11 товарни кораби са блокирани и изчакват разчистване на воден коридор.

Товарният кораб, който се разби в моста в Балтимор, е бил предварително подложен на „рутинна поддръжка“ в пристанището, съобщават от бреговата охрана на САЩ.

Снимка: Ройтерс

Служители на националния борд по безопасност на транспорта се качиха на борда на кораба, за да възстановят информация от неговата електроника и документи, да интервюират капитана и други членове на екипажа. По време на инцидента той е превозвал 23 души и 56 контейнера с опасни материали, включително корозивни, запалими и литиево-йонни батерии.

Корабът Dali е напуснал пристанището в 00:39 ч. във вторник и след като влязъл в канала, около 1:25 часа през нощта са се появили признаци на проблем.

Снимка: Ройтерс

Точно след 1:27 часа капитанът е наредил корабът да пусне котва от лявата си страна и е издал допълнителни команди за управление. Около 20 секунди по-късно е подаден радиосигнал, че корабът загубил всякаква мощност, приближавайки се до моста.

Горе-долу по това време дежурният държавен служител по транспорта съобщава мостът да бъде затворен за движение на превозни средства. Там обаче вече има такива.

Властите имат достатъчно време, за да спрат движението на автомобили. Един полицай паркира странично през платната и планира да се качи на моста, за да предупреди строителния екип, но времето за това не стига.