Китай се подготвя за празника, наречен Ден на ергените. Той е отбелязан за първи път през 1990 година в знак на протест срещу деня на влюбените Св. Валентин, пише Business Insider. За времето от създаването си празникът се е превърнал в деня на най-голямото онлайн пазаруване за годината.
Продажбите на Alibaba Group, най-големият китайски онлайн търговец, в Деня на ергените през миналата година са били на стойност повече от 3.1 милиарда долара. Това е два пъти повече от похарчените от американците по време на „кибер понеделника” 1.5 милиарда през 2012 г.
Тази година двата търговски сайта на Alibaba очакват продажби за най-малко 4.9 милиарда долара. Търсачите на изгодни стоки ще могат да намерят намалени кристални полилеи, френски вина и дори BMW-та.
Празникът не винаги се е свързвал само с пазаруване. Преди пет години само двайсетина компании са предлагали намаления в Деня на ергените. Alibaba се включва през 2009 година и превръща деня в най-голямото 24-часово пазаруване в света. Около 20 000 фирми ще предлагат намаления на тазгодишния Ден на ергените, който се пада в понеделник. Американските Amazon и Microsoft също са сред тях.