Учениците, които са изкарали задължителните държавни карантини заради COVID-19, изостават с три месеца от материала, твърдят британски учители, цитирани от Би Би Си. Според проучването най-засегнати са момчетата и по-бедните деца.
Британската Национална фондация за образователни проучвания е разпитала 3000 директори и учители от около 2200 училища на територията на Великобритания. Данните сочат, че според 98% от учителите децата изостават средно с три месеца заради държавните карантини по време на пандемията.
21% от учителите твърдят, че момчетата са значително по-назад от момичетата, а дупката в знанията на бедни и богати ученици се е увеличила с 46%.
От фондацията алармират, че наваксването на изгубения материал изглежда почти невъзможно на този етап.
Училищата в Шотландия отвориха врати на 11 август, а в Северна Ирландия децата се върнаха по класните стаи миналата седмица. Учебните заведения в Англия и Уелс се подготвят за старта на учебната година тази седмица.
Въпреки това посещаемостта на училищата е спаднала – едва 56% от всички ученици са посещавали часове заради притеснения относно новия коронавирус.
Проучването установява също, че 44% от всички ученици имат нужда от сериозно наваксване на учебния материал с помощ от учителите.
Преди дни бяха публикувани здравните правила, според които трябва да започне учебната година на Острова. Директори и учители критикуваха решенията на правителството.
Един от най-големите проблеми е липсата на алтернатива при неприсъствено обучение. Според учителите 28% от децата нямат достъп до компютър в домовете си, което означава, че те ще изостанат още повече в знанията си в сравнение с тези, които могат да минат на домашна форма на обучение.
Друг голям проблем, пред който са изправени учебните заведения във Великобритания е липсата на средства, с които да бъдат закупени машини за почистване и дезинфекция, както и наемането на повече персонал.