Световните технологични гиганти са първенци сред компаниите, изкупили най-много възобновяема енергия през 2019 г.
Статистики сочат, че компаниите в сектора на технологиите и иновациите са купили почти една четвърт от глобалните продажби на зелена енергия.
Новите данни на BloombergNEF сочат, че количеството енергия, което компаниите в сектора са закупили, се е утроило. Причина за това е апетитът на големите корпорации към устойчивата енергия, пише „Гардиън“.
Първите четири места в класацията се заемат от американски компании:
- „Гугъл“ е закупила най-много възобновяема енергия – близо 2700 мегавата;
- Втора е компанията собственост на Марк Зукърбърг – „Фейсбук“ с 1100 мегавата;
- Трета е „Амазон“ на Джеф Безос с 900 мегавата;
- Четвърта е „Майкрософт“ на Бил Гейтс с 800 мегавата;
Според изчисленията на BloombergNEF големите корпорации са закупили достатъчно чиста енергия през последните 12 години, за да засенчат целия енергиен капацитет на страни като Виетнам и Полша.
Изпълнителният директор на „Гугъл“ Сундар Пичай разкри през 2019 г., че сделка за зелена енергия ще включи 18 различни споразумения, чрез които компанията ще бъде снабдена с електричество от възобновяеми източници по целия свят.
Така „зеленото“ портфолио на гиганта ще порасне с 40%, като така ще се даде допълнителен достъп до допълнителни 1,6 гигавата електричество – капацитетът, който имат милион соларни покрива, отбелязват от „Гугъл“.
Само през 2019 г. близо 400 компании се ангажираха да определят климатични цели, основани на доказателства. 63 компании обещаха да купят достатъчно чиста енергия, за да покрият 100% от енергийното си потребление.