Световноизвестни технологични компании организират кампании в подкрепа на избирателната активност на президентския вот в САЩ.
„Епъл“ ще осигури до 4 часа платен отпуск на работниците си в САЩ, за да могат да участват активно в президентските избори. „Туитър“ и „Убър“ също имат подобни инициативи за своите служители.
Денят на изборите в САЩ е 3 ноември. Ако са на смяна тогава, работещите в магазините на „Епъл“ ще могат да гласуват или да станат доброволци в избирателните секции, без да губят от приходите си. Това гласи съобщение до персонала на компанията, изпратено от старши заместник президента по продажби и персонал Дейрдре О‘Брайън, според източници на „Блумбърг“.
„Туитър“ пък обявиха изборите за платен почивен ден за всичките си служители – не само в САЩ, а и по света. Единствено екипите, ангажирани със сигурността на платформата по време на гласуването, ще трябва да бъдат на работа. Досега политиката на социалната мрежа беше да осигурява до 2 часа за подаването на глас в работно време.
От „Юбер“ освен че предлагат еднодневен отпуск на шофьорите си, търсят и други решения на проблема с ниската избирателност по време на пандемията. Част от решенията, които предлага компанията, са предоставяне на лесен достъп до достоверна информация за вота през приложението им, както и транспортни услуги по време на ранното гласуване и в деня на изборите.
„С COVID-19 водещ до загубата на милиони регистрации за гласуване всеки месец, регистрирането на нови гласоподаватели е по-важно от всякога. За да посрещнем това предизвикателство, ние си поставяме за цел да направим Националния ден за регистрация за гласуване на 22 септември най-големият досега.“ Така коментира програмният директор на кампанията Лорън Кунис присъединяването на „Юбер“ към инициативата да улесни записването.
Също така чрез услугата си за доставки „Юбер Ийтс“, компанията ще осигурява пица на чакащите да дадат своя глас на 3 ноември.