Над 75% от родителите споделят децата си в социалните мрежи. 8 от 10 родители имат последователи, които не познават. С тази статистика започва една кампания на Deutsche Telekom, показваща тъмната страна на виртуалния свят.
В клипа, споделен преди две седмици, се демонстрира как лице на дете може да се използва за различни цели, гласовете могат да се копират и служат като нови инструменти за измама. Всичко това вече е възможно благодарение на изкуствения интелект. Снимките на деца могат лесно да попаднат в полезрението на педофили и да се разпространяват в техни групи.
Преди месеци Би Би Си публикува няколко статии, в които споделиха историите на хора, които са жертви на „дийп фейк“ технологията. Кейт Айзъкс е една от тях – случайно открива, че са използвали лицето ѝ при създаване на порноклип. Под клипа е разкрита и нейна лична информация – адресът ѝ. Следват заплашителни коментари, които още повече влошават ситуацията.
През 2019г. 30-годишната жена създава събралата хиляди последователи кампания #NotYourPorn. При едно от последните си разследвания Би Би Си открива, че педофилите продават фалшивите си материали, създадени чрез изкуствен интелект, в платформи като „Патреон“.
„Дийп фейк“ технологията набира все по-голяма популярност. Хората сами искат и поръчват манипулирани клипове на свои партньори, съседи, колеги и дори на семействата си, пише oще Би Би Си. Пред британската медия специалист от сектора на новата технология споделя, че фалшивите клипове удовлетворяват в най-голяма степен фантазиите на своите поръчители и точно затова заявките многократно растат.
Той споделя, че самоличността на някой може да бъде открадната дори през zoom среща – когато жертвата гледа директно в камерата.
Дори първоначално „дийп фейк“ технологията да се е използвала за смешни клипове и политически манипулации, днес 96% от тях са с порнографско съдържание, разкриват от фирмата за киберсигурност „Дийптрейс“.